reklama

Hra o Tróny. Sledovať či nesledovať.

24.4.2016 začne na HBO 6. séria seriálu Game of Thrones. To znamená len dve veci, že sa bude seriál streamovať a sťahovať kade-tade a za druhé bude sa riešiť čo bude a bolo v knihách a čo nie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

S knihami z cyklu Piesne ohňa a ľadu som začal najskôr až po pozretí prvej série seriálu Game of Thrones a seriál sa mi zdal fantastický. Časom, ako som čítal ďalej ma tieto knihy pohltili a seriál som pozerával len zo zvyku a čo a ako natočili. Samozrejme seriál sa v niektorých veciach, aj zásadných, líšil od knihy. Najskôr my to nevadilo a len som sa pousmieval nad niektorými vecami, ale časom sa to zhoršilo. K týmto faktom prispieval aj samotný spisovateľ George R.R.Martin, ktorý sa venoval všetkému možnému len nie knihe-knihám. Spomeniem, že okrem scenárov k niektorým častiam seriálu, chodil na besedy a rôzne Con-y a jednoducho a krásne povedané sral na knihu a na svojich fanúšikov. Tento rok na jar mala byť nová kniha k dispozícii jeho vydavateľom, ale jaksi-taksi sa chlapec bradatý zasekol a nevie s knihou pohnúť. Síce už mal približne 200 stránok napísaných, ale podľa jeho slov to nešlo. Tak ma to krásne naštvalo, že aj po prečítaní rozhovoru s ním, kde sa všetkým ospravedlňoval, som bol rozčúlený a rozhodnutý knihu od ignorovať a pozerať seriál. Po tom čo som vychladol, si ju síce prečítam, ale nejak ma ani netankuje kedy ju vlastne vydá. Seriál nebudem pozerať, pretože ako sa poznám, hneď ak vyjde kniha v češtine tak si ju kúpim a prečítam. Iste ju zhltnem aj s navijakom. Knihy mám prečítané trikrát, takže pred vydaním ďalšej to dám ešte raz. Inak myslím, že každý román z cyklu Piesní ohňa a ľadu by kľudne mohol skrátiť o 100 strán a nič by sa nestalo. Poviedky píše fantastické, ale ak sa rozpíše, tak píše úplné zbytočnosti. Ďalšia vec bude, vyhnúť sa rôznym fóram na internete aby som nezachytil dajaký spoiler, pretože seriál aj knihy dôjdu k rovnakému koncu, hoci každý po svojom. V tomto čakaní my pomáhajú knihy, ktoré niekto odporučí. Ak nejaké máte dajte sem tip :-) ) Dostal som jeden tip a kniha ma chytila ako kedysi Hra o Tróny, ale hups!!! chyba lávky :-) na posledný tretí diel sa čaká už tri roky a ešte nejaký ten rok sa počká ( P. Rothfuss - Meno Vetra ) takže zasa smola. Asi je to nová móda vydávať 1000 stranové knihy na x-té pokračovanie. Veľmi podobné Hollywoodu, žeby náhoda??? :-)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže, "Nič to chlapci nič to za to, že nám o chlp ušlo zlato" :-) , ako povedal jeden nemenovaný pán. Ja osobne seriál nebudem pozerať a knihy kúpim ASI až vtedy, keď vydá poslednú z tejto ságy. A vy ako? Plánujete pozerať seriál a tešíte sa na ďalšie dve "POSLEDNÉ" knihy??? Pri pánovi Martinovi nieje nikdy isté či to budú posledné dve alebo tri, respektíve či sa nepoberie na onen svet. Samozrejme prajem mu hlavne veľa zdravia a žiadneho toho oného nemca, šak vy viete koho myslím, len si nemôžem spomenúť :-))
 

Marián Hujo

Marián Hujo

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajný človek, ktorého zaujíma šport, film, seriál, dobrá kniha a veci okolo mňa. Zoznam autorových rubrík:  TuristikaFilmŠportSúkromné

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu