reklama

"Pohodová" hrebeňovka Malej Fatry.

Treba mi trénovať, však mám nadváhu, kondícia je všade len nie u mňa a v septembri ideme na týždeň do Vyských tatier na turistiku. Takže kamaráti ktorý majú viac našliapnuté vymysleli trasu na jeden deň v Malej Fatre, že po hrebeni taká pohodičková sobota. Ha! No isto, už ich poznám nejaký ten piatok a dokonca aj nedeľu, tak som vedel že to minimálne pre mňa nebude až taká pohoda ako hovorili. Podotýkam že sme vo Vrátnej boli týždeň pred kalamitou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Autom nás doviezli na chatu do Vrátnej. Tam sme neporušili dobrý zvyk (dnes som nezabudol) a dali sme si po štamperlíku, hoci môj dobrý kamarát a rypák Rudolf hovorí že alkohol vytvára v tele kyselinu mliečnu či niečo také a že potom budem mať svalovicu. Ja mu aj tak neverím :) on isto chcel až jemu viac zostane, a aj tak vždy do mňa rýpe. Počkali sme na prvú lanovku o 8:00 začala premávať a keďže som z dzedziny a nelyžujem tak som im zahlásil nech sa ponáhľajú že nás lanovka čakať nebude! To bolo smiechu :)) Jadna spoločná fotka na vrchu lanovky a ide sa :)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Michal Ja a Marcel
Michal Ja a Marcel (zdroj: Samospúšť :))

Trasa bola jasná, po červenej značke od Snilského sedla až na Starý hrad Strečno. Výstup na Veľký Fatranský Kriváň bola pohoda, Však to bolo kúsok a nebolo to ani vysoko, keďže sme šli lanovkou. Pod Veľkým Kriváňom sme stretli skupinku skoro mladých dôchodcov, ale poviem vám no ja sa na nich nechytám :) Prehodili sme zopár viet o medveďoch a keďže som mal tričkou z packou na sebe, otázka do éteru , či ma náhodou jeden z nich neprepadol :))) Túto otázku dostávam často, ale asi to bude tým tričkom. Vystúpali sme na vrchol Veľkého Kriváňa (1709 mnm) a naskytol sa nám prekrásny pohľad. Najvyšší bod máme teda úspešne dnes za sebou. Ha tak to bude fakt pohoda, asi som sa v chlapcoch mýlil :) Po zostupe z Veľkého Fatranského Kriváňa smerujeme po červenej značke na Pekelník (1609mnm) takže klesáme a zatiaľ nohy poslúchajú a ide sa z radosťou a ja sa kochám krásnou prírodou. Tak sme si krásne "zaklesali" a hor sa na stúpanie na Malý Fatranský Kriváň. Hups a je to tu začínam, ako obyčajne, zaostávať, ale mne to nevadí, niet sa kam náhliť a tak si šlapem to svoje tempo a sem tam sa aj kochám prírodou. Zatiaľ nenadávam, ako zvyknem takže pohoda. Na Malom Fatranskom Kriváni si dáme bufet a doplníme tekutiny, štamperlík nemôže chýbať. Dokonca tam došiel z opačnej strany aj šialenec na bicykli uff tak to už by som nedal ani vo sne. Ľudí ako na Václaváku. Takže smer červená cez sedlo Priehyb na Stratenec (1513mnm).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Veľký a Malá Fatranský Kriváň
Veľký a Malá Fatranský Kriváň (zdroj: Michal Bohuš)
Veľký a Malý Fatranský Kriváň
Veľký a Malý Fatranský Kriváň (zdroj: Michal Bohuš)

Cez Stratenec na Biele Skaly je krásny pohľad a začíname sa štverať aj skalami, takže zatiaľ ide všetko ako po masle:)

Malá Fatra
Malá Fatra (zdroj: Michal Bohuš)
Kopec predo mnou :)
Kopec predo mnou :) (zdroj: Michal Bohuš)

Musím poďakovať Michalovi že zrobil také krásne fotky. Ja mám problém vždy sám zo sebou, nieto ešte aj fotiť niečo :)))

Nejaké Fialové Kvietka :))
Nejaké Fialové Kvietka :)) (zdroj: Michal Bohuš)

Pokochali sme sa a valíme ďalej. Mohli by sme obíjsť ďalši vrch, ale to by sme neboli turisti keby sme ho obišli, takže hor sa na vrch Suchý (1468mnm) Taká super pohoda smer hore a že bol pekný výhľad nemusím hovoriť. Chalani na ňom boli ale z opačnej strany, mi tú stranu budeme zliezať dole.

Marcel a Ja na vrchu Suchý.
Marcel a Ja na vrchu Suchý. (zdroj: Michal Bohuš)

Poďme smer dole na chatu pod Suchým. Dole sa nešlo nijak super, dvakrát mi strelili nohy do ľuftu a ja som bol rád keď som to mal za sebou a samozrejme aj všetci čo šli za nami a pred nami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
HA to poznám :))) Bodliak :))
HA to poznám :))) Bodliak :)) (zdroj: Michal Bohuš)

Keďže sme dobehli skupinku "medveďovú" v Príslope pod Suchým tak Michal urobil peknú fotečku.

Ej Slovensko naše
Ej Slovensko naše (zdroj: Michal Bohuš)

Smäd je veľký učiteľ :))) povedal Stano Dančiak a tak hor sa na Chatu Pod Suchým. Príjemná obsluha milióny ľudí dobré jedlo a hlavne pivo. No jedna báseň. Dokonca aj to ovlaženie z potôčika bolo super.

Chata Pod Suchým
Chata Pod Suchým (zdroj: Michal Bohuš)
Nefiltrovaný a super chladený
Nefiltrovaný a super chladený (zdroj: Michal Buhuš)

Hor sa na záver našej cesty už len smer dole. Je pravda že dole sa ide horšie ako hore ale to zvládneme. Na stanicu do Strečna je to 2:20 takže máme čo robiť. Po ceste som im ešte musel aj stromy odhadzovať :))))))

Strom a Ja
Strom a Ja (zdroj: Michal Bohuš)

Po hodine cesty majú moje nohy toho plné zuby a ja tiež, ak nie aj viac.Ešte rýchla a krátka zastávka na starom Strečnianskom Hrade. Les bol pekný a bolo čo pozerať a obdivovať. Tesne pred koncom ešte jedno foto ževraj najdhšej zákruty na Slovensku. Neviem to isto ale takto z diaľky by som aj áno povedal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Cesta pod Strečnom
Cesta pod Strečnom (zdroj: Michal Bohuš)
Hrad Strečno
Hrad Strečno  (zdroj: Michal Bohuš)

Takže sme šťastne docestaovali až na stanicu v Strečne a čakali na vlak, ktorý mal samozrejme meškanie. Posedeli pri pive a podebatovali o túre. Bolo fajn. V Žiline sme si dali ešte po jednom pivku a hajde domov.

Pivo na záver
Pivo na záver (zdroj: Michal Bohuš)

Čo dodať na záver? Túra to bola fajnová a ďakujem chlapcom že ju takto krásne naplánovali a teším sa čo naplánujú ďalej. Ja som mal dvojnásobnú radosť pretože ja nikdy akosi moc nestíham a všetci si robia zo mňa srandu, ale tentokrát sa môžem oprieť o týchto mojich dvoch kamarátov, pretože aj oni mali dva dni svalovicu :))))) Nebol som v tom sám a tak teraz sranda len na môj účet nebude. Slovensko je krásna krajina a je veľa miest kde som nebol a aj keď sa vrátite na to isté, vždy tam nájdete niečo nové a krásne. V septembri bude turistika smer Tatry a už minimálne dve trasy sú schválené takže sa dávam dokopy a trénujem (aj to pivo treba potrénovať :)) aj turistiku). Vlastne tri trasy, jedna odpočinková okolo Štrbského Plesa :) Ďakujem a niekedy nabudúce dovi dopo :)

P.S. Pre zaujímavosť - prešli sme 17,8 kilometrov, nastúpali "len" 735 metrov, ale naklesali "až" 1901 metrom. Všetko spočítane cez Hikerplaner na Hiking.sk takže to je plus-mínus :)

Marián Hujo

Marián Hujo

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajný človek, ktorého zaujíma šport, film, seriál, dobrá kniha a veci okolo mňa. Zoznam autorových rubrík:  TuristikaFilmŠportSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu