reklama

Peter Sagan - Ronde Van Vlaanderen.

Na nedeľu sa teším dvojnásobne. Začína 4-tá séria seriálu Hra o tróny a ide sa najvetšia cyklistická klasika Okolo Flámska čiže Ronde Van Vlaanderen. A keďže o jednom som už písal, nedá mi niečo nenapísať aj o tejto, pre mňa, najkrajšej klasike. Ešte dopredu upozorňujem že som len obyčajný fanúšik cyklistiky a nie odborník na slovo vzatý :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Bol som niekoľkokrát v Belgicku a viem ako tam ľudia žijú cyklistikou a ako "žerú" Petra Sagana. U nich je sviatok ak sa v ich okolí idú cyklistické preteky. Náš kamarát - belgičan Franciscus - nás v roku 2012 zobral na Okolo flámska a týždeň na to na "peklo severu". V oboch klasikách vyhral Tom Boonen. Bol to zážitok vidieť šialených ľudí behať popri trati alebo stáť pod kopčekmi. Na okolo Flámska skončil vtedy Peter na skvelom 5-tom mieste a aj keď prehral špurt vo svojej skupine s G.Van Avermaet-om, bol to úžasný a skvelý pocit. Samozrejme že Francis sa nám trochu posmieval, ale keď som mu prízvukoval že Peter Sagan má len 22 rokov tak zdvihol palec a povedal že to je super cyklista, a to hrialo ešte viac u srdiečka ako čokoľvek iné. A keď sa k tomu pridalo zopár neznámych belgických ľudí, boli sme pomaľovaný slovenskými farbami, tak to bolo na nezaplatenie :) Dokonca aj na druhý deň v práci nám šéfovia a domáci ukazovali palec hore a hovorili chuje cyklist :))) Pre tých ktorý nevedia, chuje znamená dobrý po flámsky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Peter je jeden z mála športovcov, ktorý robí Slovensku obrovskú reklamu po celom svete. Každé malé dieťa v Belgicku chce byť ako Sagan a dúfam že možno z tejto Sagano-mánie vyťaží aj naša cyklistika. Síce si myslím, že z Petrovho úspechu vyťažia viac Belgičania, Francúzi a iný ako my Slováci. Len ma troška zamrzelo, že Peter podporoval, koho podporoval, ale predsa je to len človek a on skôr alebo neskôr príde na to čo je dobré alebo zlé. Peter je tiež len človek a robí chyby a keďže nie som ficovolič, tento jeho "asi omyl" je u mňa zabudnutý :)

V nedeľu nás čaká 256 km po cestách, necestách, kockách, kanáloch a ja neviem ešte po čom všetkom. Petra čakajú náročné kilometre a všetci slováci doma aj v zahraničí mu budú držať palce a mnoho z nich čaká od neho víťazstvo. Ja čakám od Petra skvelý výsledok. Poviem to tak, že v ten deň musí do seba všetko skvelo zapadnúť. Dobrý spánok, raňajší úsmev, minimálne žiadna nehoda, bez defektu, trošička šťastia a keď Boh dá tak Peter môž vyhrať. Proti Petrovi bude stáť takmer 200 cyklistov a Belgické cesty a kopce. Má skvelo natrénované a doterajšie skvelé výsledky to len potvrdzujú. Najsilnejší tým má Omega Pharma Quick Step z belgičanom T.Boonenom. Samozrejme nemôžem opomenúť Fabiana Cancellaru z RadioShack. Devolder, Bozic, VanMarcke, Hushovd, Van Avermaet, Farrar, Degenkolb, Bennati, Štybar, Chavanel, Terpstra a ďalší. To sú všetko súperi Petra Sagana. Dúfam že Peter to z nich zvládne najlepšie a na záverečnom kopci Paterbergu sa utrhne z Fabianom a v záverečnom špurte mu nedá šancu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Začíname v krásnom meste Bruggy a končíme v Oudenaarde. Čaká nás 16-násť kopčekov 256 km a 200 jazdcov v nedeľu 6.4.2014 o 10:00 na Eurosport 1 od 12:30. Tešte sa a držte palce Petrovi Saganovi.

P.S. Link na predstavenie trate https://www.youtube.com/watch?v=cU_BcqFJDPQ

Marián Hujo

Marián Hujo

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajný človek, ktorého zaujíma šport, film, seriál, dobrá kniha a veci okolo mňa. Zoznam autorových rubrík:  TuristikaFilmŠportSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu