reklama

Filmový orgazmus "Whiplash".

Náhodou som našiel dávnejšie ukážku z pripravovaného filmu Whiplash a bol som nadšený. Čakal som, kedy sa objaví v kinách. Prišiel som, videl som a som z tohto filmu nadšený. Mám rád jazz a tento film som zožral aj s navijakom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Film nemá žiadny extra príbeh, ktorý by ste nepoznali z iných filmov. Príbeh mladého študenta Andrewa, jazzového bubeníka, na najprestížnejšej hudobnej škole v Amerike, ktorý sa chce stať nie najlepším jazzovým bubeníkom, ale nezabudnuteľným jazzovým bubeníkom po vzore Buddy Richa. Mladý Andrew sa stretáva so svojím majstrom učiteľom a dirigentom Terencom Fletcherom. Terence cvičí skupinu najlepších hudobníkov na škole a zoberie Andrewa do svojej kapely, aby ho prinútil k jeho najlepšiemu vystúpeniu a pomohol mu stať sa nezabudnuteľným. Terencove neortodoxné metódy by priviedli nejedného človeka na psychiatriu a Andrew sa s tým bude musieť vyrovnať ak chce byť najlepší a nezabudnuteľný.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poviete si čo je na tom filme také zvláštne? Je to len obyčajný film akých je milión, ale verte-neverte ten film vás dostane svojou energiou, tým ako je nadupaný a ako vám to rýchlo ujde a pritom hlavný hrdinovia nie sú extra sympaťáci. Terenca by ste poslali do pr..., pardon zadného otvoru, hneď na začiatku a Andrew to tiež nieje milovník ľudí a spoločenský typ. Samozrejme si obľúbite Andrewa a Terenca budete chápať, prečo robí veci tak ako ich robí. Kto chce byť "Nezabudnuteľný" tak musí mať nielen talent, ale aj musí cvičiť a makať každý deň a obetovať tomu všetko. Okrem tej nadupanosti a energie, má film obrovské plus vo výkonoch hlavných predstaviteľov. Andrewa hrá Milles Teller (zatiaľ nepoznám a neviem, ale že vraj je veľmi talentovaný) a Terenca hrá J.K.Simmons (majster vedľajších úloh). J.K.Simmons je úžasný a hrá svoju úlohu neuveriteľne a pripomenul mi výkonom seržanta Hartmana vo filme Olovená vesta. Ich spoločné scény patria k tomu najlepšiemu z filmu.Už keď nepôjdete na film pretože je o jazzovom bubeníkovi, skúste zájsť naň len preto že tam hrá J.K.Simmons a nebudete sklamaný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Režisér tohto filmu Damien Chazelle v roku 2013 natočil 15 strán zo svojho scenára (18 minút) a predstavil ho na festivale Sundance, kde si získal obrovský ohlas. Po tomto úspechu natočil celý film s rovnakým názvom Whiplash. Na tohtoročnom festivale Sundance získal Whiplash veľkú cenu poroty a cenu divákov. Samozrejme film a J.K.Simmons získali mnoho ocenení a myslím, že ešte nejedno ich čaká. Film stál neuveriteľných 3,3 milióna dolárov a natočený bol za 19 dní. Najnovšie: J.K.Simmons - Zlatý Glóbus za herca vo vedľajšej úlohe a plným právom.

Aktuálne na záver len hodnotenia na filmových stránkach a ukážka :

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rotten Tomatoes - 96%

IMDb - 8,7 z 10

Csfd - 87%

Metacritic - 88%

P.S. A ako to tak býva zvykom v našich krajoch, tento film si budete musieť vo svojom kine a okolí dohľadať, pretože to pre distribútorov nieje mainstream.Multiplex vám bude hrať od rána do večera Noc v múzeu, ale Whiplash, Leviathan a podobné výborné filmy musíte hľadať.

Marián Hujo

Marián Hujo

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajný človek, ktorého zaujíma šport, film, seriál, dobrá kniha a veci okolo mňa. Zoznam autorových rubrík:  TuristikaFilmŠportSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu