reklama

Temný prípad versus Wallander

Nedá mi nenapísať niečo o týchto dvoch seriáloch. Prečo? Pretože Wallander zostal nepovšimnutý mnohými ľuďmi, zatiaľ čo True Detective sa vyhrieva na slniečku popularity a pritom je Wallander možno o kúsok lepší ako True Detective. A možno nie, je to vec osobného názoru a pohľadu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Dopozeral som True detective a po nejakom čase stále uznávam že je to super kriminálny seriál. Myslím že keby nebolo Harrelsona a McConaugheyho tak ten seriál by bol polovičný, resp. by o ňom toľko ľudí nehovorilo. Veľa záležalo od výkonu týchto hereckých hviezd a M. McConaughey to zvládol bravúrne. Atmosféra amerického juhu je tam perfektne zvládnutá a všetko pekne do seba zapadá. Mnoho fanúšikov tohto seriálu ich chceli vidieť aj v pokračovní, ale ako sa hlavné hviezdy nechali počuť že nie, jedna séria stačí, tak tak sa aj stalo. HBO ohlásilo druhú sériu ale bez Harrelsona a McConaugheyho. Na záver len toľko že množstvo fanúšikov seriálu bolo nespokojných z tým ako seriál skončil, a ja si myslím že to záverečné finále troška sklamalo, čakal som nejakú vetšiu katarziu, niečo z čoho by som bol OFF.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som videl prvýkrát seriál Wallander, bol som nadšený z neho a doteraz aj som. Výborne napísaný príbeh detektíva Kurta Wallandera, ktorého príbehy mimochodom vyšli knižne aj v češtine, je vlastne príbehom človeka-policajného inšpektora, ktorému nieje ľahostajný tento svet a všetko to zlo, násilie a bolesť sa na ňom podpisuje. Je až moc emaptický policajný inšpektor a my v troch sériách po troch častiach sledujeme ako sa vyvíja jeho postava, jeho osudy skrz policajnú prácu a aj mimo nej. Každá jedna epizóda má okolo 90 minút a je to skôr ladené ako dráma nie ako ako čistá detektívka. Súkromný život Wallandera sa preplieta z jeho pracovným životom, rozvod z manželkou, komplikovaný vzťah otca a dcéry a do toho práca, kde vidíte len brutálne ľahostajné násilie páchané ako keby len tak pre radosť. Toto všetko by zložilo aj koňa a nie Wallandera.Hrá ho absolútne úžasne a skvelo Kenneth Branagh. Severská kriminálka z jej depresiou v plnej palebnej sile z úžasným Branaghom v hlavnej úlohe. Seriál natočila Anglická BBC a Branagh bol aj producent. Za úlohu inšpektora Wallandera bol nominovaný na Zlatý Glóbus a seriál dostal niekoľko cien BAFTA. Anglická BBC naplánovala poslednú štvrtú sériu Wallandera na tento rok, ale zatiaľ sa my nepodarilo zistiť presne kedy by mala štartovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže malé zhrnutie :

Obidva seriály sú super

Obidva sú depresívne

Obidva majú výborný príbeh

Výborne napísaný scenár a réžiu

Skvelých hlavných predstaviteľov

Samozrejme herecké výkony na TOP úrovni

A nevyzerajú lacno (televízno)

Záleží len na vás a vašich sympatiách a pocitoch ktorý seriál je lepší, alebo ktorý sa vám viac páčil. Mne osobne sa viac páčil Wallander. Jednoducho prišiel mi viac taký obyčajnejší a uveritelnejší, ale to možno pretože som európan a amerika je iná ako európa.

P. S. Tento seriál nieje pre slabšie povahy ktoré majú sklony k depresii :)))

P. S. 2 Nabudúce niečo o Black Mirror a dúfam že som niekoho potešil týmto článkom :))

Marián Hujo

Marián Hujo

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajný človek, ktorého zaujíma šport, film, seriál, dobrá kniha a veci okolo mňa. Zoznam autorových rubrík:  TuristikaFilmŠportSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu